Monday, November 21, 2011

Twisted

Our life resolves around the important decisions that we made. Well, let's see how far my naive decision can bring me.
Salam, hi dan hello to everyone!!! Cheer up!!! :) Di ruangan ini hanya ada aku dan "aku." Kenapa ada 2 "aku" ? Sebab aku percaya setiap manusia ada 2 personaliti dan identiti dalam diri mereka. Satu identiti adalah apa normal dan diperlihatkan ke umum dan satu lagi identiti dan personaliti yg tidak diperlihatkan kepada umum tetapi diperlihat kepada hati. Ianya personaliti yg terkurung. Tidak dilihat di dunia luar dan hanya mampu berbicara dan menunjukkan dirinya dalam dunia dalaman(hati) setiap orang.
Expressi Dunia Baru ini aku buka untuk personalitiku yg terkurung itu membebaskan dirinya dan keluar daripada kepompong hati.
"Aku ingin bebas!!!" Yup, itulah luahan pertama "aku." Aku betul betul bebas di ruangan ini. Bebas untuk berbicara dan memuntahkan segala yg terpendam dalam hati selama ini. He3(Senyum sinis)...Baiklah disebabkan ini adalah entri pertama dan aku berasa cukup gembira pada masa ini(sekarang), maka aku akan berbicara mengenai diriku. Siapa "Aku"...Aku adalah kehendak dan kemahuan Iskandar Bin Abu Bakar. Ya, akulah "NAFSU"...Aku inginkan kekayan dan kejayaan. Aku tamak dan mahukan semuanya akan tetapi badanku@jasadku tidak mampu menunaikan kehendakku. Aku mahu menjadi seorang atlet, namun skill koordinasi aku lemah. Aku ingin berpidato kan tetapi badanku akan mengeletar setiap kali berada di pentas dan berbicara. Aku ingin menjadi genius akan tetapi otakku tidak cukup neurons untuk memproses selaju mungkin untuk memahami apa yg aku pelajari. Apatah lagi untuk mengingatinya sepantas mungkin. Sometimes, I detest myself the most for not being the best as I see fit. Damn it!!!

But somehow I realize that it (my weaknesses) made me who I am now. Though I am not perfect, I'm contented with what I have now. Besides, if I'm the best now, then there's no fun anymore in my life bcoz the fun came when we try our hardest to achieve something.  Right!
Cukuplah setakat ini...Vibe

No comments:

Post a Comment