Tuesday, November 15, 2011

Cinta di Hati

"Cinta bermaksud perasaan kasih sayang terhadap seseorang."
Hari ini topik kita adalah tentang CINTA. Cinta sesama manusia supaya lebih jelas dan tidak disalah faham. Ada apa dengan CINTA? Sehinggakan ramai orang sanggup berkorban apa sahaja deminya seperti menghabiskan duit untuk kekasihnya, tidak tidur malam semata2 mahu skype, berubah personaliti (suara garau menjadi lembut) dan ada juga yg sanggup membunuh demi cinta. Adakah CINTA begitu bernilai sehingga begitu besar dan banyak pengorbanan perlu dilakukan? Adakah cinta itu lebih bernilai daripada segunung emas, permata dan duit? Begitu banyak persoalan yg tidak mudah dijawab apabila kita berbicara tentang CINTA. Begitu kompleks CINTA itu sehinggakan  saya yg sudah hidup selama lebih 21 tahun di muka bumi ini pun masih belum betul2 faham maksud cinta yg sebenarnya wallaupun pernah bercinta dan putus di awal perjalanan. OK stop.

Well, I think its better if I leave the question until I really understand the meaning of LOVE. By then let's talk about my own version of CINTA.

Hmm, apabila kita berbicara tentang "my own version of cinta," maksudnya I will write about "ciri2 wanita yg saya akan kahwini."

Ciri-ciri wanita idaman saya (Macam esei darjah 1 jer) :
  1. Wanita tersebut mestilah wanita sejati, bukan SHEMALE.
  2. Wanita tersebut mestilah bijak dalam segi pendidikannya (at least diploma).
  3. Wanita tersebut haruslah peramah (sebab saya pendiam orangnya).
  4. Wanita tersebut haruslah berdikari dan tidak terlalu manja (manja itu perlu cuma jangan sampai tahap gedik).
  5. Wanita itu haruslah cantik atau comel (cantik dan comel itu subjektif).
  6. Wanita itu haruslah tahu menghormati ibu bapa kedua-dua belah pihak (tak nak tiap2 tahun balik raya kampung die jer xpernah nak balik kampung kita).
  7. Lemah lembut dan baik hati.
  8. Suka binatang especially kucing.
  9. Pandai memasak dan menjaga anak.
  10. Bertudung.

Ok then, tu jelah ciri2 wanita idaman buat masa nie. Sapa2 yg ada ciri2 nie dan sudi...Apa salahnya perigi cari timba...:D


No comments:

Post a Comment